Ja, så var affärsplanen klar, en första version alltså. Den behöver revideras om flera gånger, vi håller ju trots allt på att lära oss. Som en del i detta lärande stöter jag på intressant matierial. Två exempel är böckerna "Mind Your Own Business" av Gustaf Oscarson och "What Would Google Do?" av Jeff Jarvis.
Jag frågar mig om det inte är kunderna som ska skapa den StoraNepalresan? Vi har tänkt på en del bra saker som att kunden ska kunna komponera blockelement i sin egen resa, men det är säkert fler aspekter som vi inte kan tänka ut. StoraNepalresan skulle kunna bli mer intressant än alla andra reseföretag! Vi måste lyssna på våra kunder och vi hoppas hitta Beta-turister eller kalla dem Google-turister om du vill som är redo att skapa nya idéer och som ger oss värdefull feedback.
Är du en "Google-turist" som vill till Nepal våren 2010? Eller känner du någon?
Digital Signage och Entreprenörskap: Verktyget för Bättre Intern
Kommunikation
-
Digital signage är ett effektivt verktyg för entreprenörer som vill stärka
intern kommunikation och företagskultur. Med digitala skärmar kan företag
dela...
6 dagar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar