måndag 28 september 2009

Många frågor

Att starta ett företag är inte så lätt när man inte gjort det förut. Dock finns det massor av hjälp att få! I eftermiddag ska jag gå en gratis introduktionskurs som hålls på arbetsförmedlingen, men som drivs av Startcentrum i Örebro.

Jag vet inte om din erfarenhet är densamma men det sprudlar av energi hos nyföretagare och samhällsentreprenörer i Sverige. Något nytt växer fram, se till exempel TV4-play om det väsensskilda i att vara samhällsentreprenör: Tjäna pengar och rädda världen. Boken är också intressant läsning!

2 kommentarer:

  1. Via Ardebys blogg hittade jag er hyperintrssanta blogg. Kommer följa er väg inte främst för att Nepal är min jättegrej utan för att ansvarstagande företagande och entrepenörsskap är något som intresserar mig
    Daniel Råsberg, Belgrad

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker den är intressant! Ja, vi har verkligen fått upp ögonen för detta med CSR och BAM. Vi går genom ett landskap med dimma som inte lättar, men allteftersom vi rör oss ser vi ett stycke till. Om du läser inläggen nedan ser du några intressanta forum och böcker vi hittat i ämnet entreprenörskap.

    SvaraRadera

Min blogglista