söndag 29 november 2009

Rastlösa lärare?


Vi har precis fått klart med att barnen får gå på KISC, Kathmandu International Study Centre under våren. Det känns kul för det är en bra skola tror jag. Jag besökte den även 2007 och jag har hört mycket gott.

Tyvärr är det osäkert om vår äldsta tjej som fyller 7 under våren ska få plats i grade 2 till nästa höst eftersom det bara finns en lärare för grade 1-2. Det behövs fler lärare till den klassen. Vi hoppas att det löser sig, men vi vill också fråga er blogg-läsare om ni känner någon "rastlös" lärare som vill undervisa våra och andras barn i Kathmandu en tid.

Mer uppgifter om skolan finns KISC hemsida.

Idag är det söndag morgon och jag är i Göteborg igen. Jag ska strax iväg till en Schyst Resande kurs. Hoppas på en intressant dag och att få möta nya människor som kan hjälpa oss lyfta blicken och ge oss ny utblick över världen och alla möjligheter som finns.

Hur stavas egentligen ordet schyst? Är det just schyst eller är det schysst eller är det juste eller sjyst eller sjysst?

Detta ord har en omtvistad stavning. Schysst är den absolut vanligaste stavningen, betydligt vanligare än sjyst, men språkvårdarna verkar vara eniga om att det är felaktigt att använda två "s" i en grundform av ett adjektiv.

Det kanske inte är så viktigt hur det stavas, bara det är schyst eller hur? Det är också första Advent och snart igen dags att önska alla en Schyst Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista