fredag 19 februari 2010

Logga klar!

Det har varit en intensiv vecka här i Nepal. Men jag tänkte idag fokusera på det faktum att vi nu arbetat klart med vår logga! Så här ser den mindre loggan ut:

Det är några tankar som inspirerat till denna logga. Det jag tänker på först är det uppenbara att två ansikten möts. Profilerna är gjorda från verkliga personer som vi känner. Sedan tillkom effekten av att profilerna möter sig själva samtidigt som de möter profiler från en annan kultur. Det är först vid mötet av en annan kultur som vi upptäcker vår egen. Vi jämför det nya med det (gamla) kända och först när det nya är lite bekant kan vi göra djupare upptäckter i den nya kulturen.
Den stora loggan ser ut som den första men vi har öppnat upp för byn och bergen. Vi är i process att inom kort öppna upp en första by i Nepal. Vi rekommenderar våra kunder att uppgradera sig själva från att vara turister till att bli gäster i en by. Många byar ligger i det kuperade landskapet mellan låglandet och himalayabergen i norr. Det vill vi illustrera med att låta huset stå på en kulle med bergen i bakgrunden.

Första byn vi ska utforska ligger 2-3 timmars bussresa västerut. Sedan är det troligt att man får gå ca en timme (antingen uppåt eller nedåt, inte rakt fram - kom ihåg kullen! Allt är kuperat landskap). Det känns spännande att snart vara igång på riktigt! Med på den första resan nästa vecka har vi Mr Bipin som driver ett litet trekkingföretag, samt vår "stjärna" Mr Tara.

Jag är nyfiken på vilka våra första nepalesiska byfamiljer är och frågan jag ställer mig är: Vilka blir våra första kunder? Är du en av dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista